[O2] Czy silniki TSI rozlatują się?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • crux
    Classic
    • 2011
    • 6

    [O2] Czy silniki TSI rozlatują się?

    Czy komuś udało się to załatwić w Warszawskich ASO ?

    Jak pisałem wcześniej - wyszło mi 380mm, ale z pełnym zbiornikiem gazu.

    Odpowiedź jaką usłyszałem - zapraszamy bez gazu.

    Z informacji jakie znalazłem w internecie, wychodzi na to że 40 l gazu powinno ważyć 20-25 kg. Mam nadzieję, że po wyjeżdżeniu tył nie podniesie się aż o całe 4 mm :evil:
  • ppro
    Classic
    • 2010
    • 1

    #2
    [O2] Czy silniki TSI rozlatują się?

    W Auto Świat pojawił się następujący artykuł o silniku TSI:



    Autor opisuje krytycznie downsizing tego silnika i usterki, które występują podczas eksploatacji.
    W Niemczech ten silnik jest sprzedawany już kilka lat, w Polsce chyba dopiera od niedawna.
    Chciałbym poznać opinie forumowiczów w tym temacie oraz ewentualnie własne spostrzeżenia.
    A może to ściema dziennikarzy Auto Świata?
    Co o tym sądzicie?
    octavian

    Komentarz

    • Psycho Dad
      Rider
      • 2009
      • 629

      #3
      Najczęstsze usterki silnikaa 1.4 TSI:

      - awaria sprzęgiełka magnetycznego - W egzemplarzach wyposażonych w kompresor (140 KM i więcej)
      Nie dotyczy octavi ....
      -Pękające tłoki - Problem jest znany przede wszystkim właścicielom odmiany o mocy 160 KM
      Nie dotyczy octavi ....
      ukł. Wtryskowy - Usterka wtryskiwaczy pojawia się sporadycznie
      ukł. rozrządu - Problem dotyczy łańcucha (rozciąga się)- jest akcja serwisowa.

      Chciałeś poprawić sobie humor ? wszystko sie kiedyś zepsuje MPI i TDI też.

      Zresztą jak by było tak tragicznie jak opisują to w artykule to by nie sprzedawali aut z opcją 5 letniej gwarancji ...
      Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

      Komentarz

      • Ayu
        RS
        • 2009
        • 4154

        #4

        BTW właśnie Opel do Insigni zaczyna ładować doładowane 1.4 o mocy 140KM.
        I jeszcze: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=43392

        Komentarz

        • paweł2
          L&K
          • 2010
          • 1405

          #5
          Zamieszczone przez Psycho Dad
          wszystko sie kiedyś zepsuje MPI i TDI też
          Panie one milion zrobia :wink:
          Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

          Komentarz

          • Northeusz
            RS
            • 2010
            • 1677
            • Octavia I (1U2)
            • AUM 1.8 20VT 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez ppro
            W Auto Świat pojawił się następujący artykuł o silniku TSI:
            AŚ to taki trochę motoryzacyjny odpowiednik Faktu, więc zawsze trzeba przyjąć pewien margines przy czytaniu tej gazetki . Za tydzień napiszą artykuł o TSI w zupełnie odwrotnym kierunku - taka ich strategia chyba. Wiele razy tak się już zdarzało.

            Zamieszczone przez hotrain
            BTW właśnie Opel do Insigni zaczyna ładować doładowane 1.4 o mocy 140KM.
            W Astrach IV jeździ od początku tego modelu , oprócz wersji 1.4T o mocy 120 KM. No i warto wspomnieć o 1.6 turbo 180 KM.

            Co by nie było to silniki TSI złe raczej nie są. Spotkałem się już w kilkoma firmami, które w ramach wymiany floty samochodowej dotychczasowe Octavie zmianiają na Octavie z silnikami 1.4 TSI.
            Pozdrawiam
            Northeusz

            Komentarz

            • Tony065
              RS
              • 2009
              • 2487
              • Octavia I (1U2)
              • ARX 1.8 20VT 150 KM

              #7
              co do "obiektywizmu" AŚ, to było kiedyś porównanie dużych kombi, m. in. passat b6 i superb 2. przy pasku chwalili kierę MF, w superbaśce ten sam model kiery już był be, bo przy kręceniu można było zachaczyć o sterowanie głośnością radia, żenada...
              Black Pearl, Elegance & RS LOOK
              @ by Tune-up Gdańsk
              TDI VP++ i jeszcze rośnie
              Antek

              Komentarz

              • grzes74
                Ambiente
                • 2009
                • 176
                • Rapid (NH3)

                #8
                Zamieszczone przez Psycho Dad
                ukł. rozrządu - Problem dotyczy łańcucha (rozciąga się)- jest akcja serwisowa.
                A kto ją ogłosił? SAP?
                Jakie numery / roczniki są nią objęte?
                Można się dowiedzieć konkretów?
                Dotyczy 1.4 TSI 122 KM ?

                /Bo oficjalna akcja o jakiej słyszałem związana z napinaczami dotyczyła wyłącznie silników 1.8 - i to nie wszystkim wymieniali. Kolega w Superb 2 ma ten felerny, bodajże z literką "N" - ale ASO InterAuto orzekło że wymiana się mu nie należy/
                pozdrawiam
                Grzes
                polecam :

                www.octavia-forum.de
                www.skodacommunity.de
                www.briskoda.net........

                Komentarz

                • Dzida
                  RS
                  • 2006
                  • 2253

                  #9
                  staaare i już było, nie ma się czym podniecać.

                  Komentarz

                  • Psycho Dad
                    Rider
                    • 2009
                    • 629

                    #10
                    Zamieszczone przez grzes74
                    Zamieszczone przez Psycho Dad
                    ukł. rozrządu - Problem dotyczy łańcucha (rozciąga się)- jest akcja serwisowa.
                    A kto ją ogłosił? SAP?
                    Jakie numery / roczniki są nią objęte?
                    Można się dowiedzieć konkretów?
                    Dotyczy 1.4 TSI 122 KM ?

                    /Bo oficjalna akcja o jakiej słyszałem związana z napinaczami dotyczyła wyłącznie silników 1.8 - i to nie wszystkim wymieniali. Kolega w Superb 2 ma ten felerny, bodajże z literką "N" - ale ASO InterAuto orzekło że wymiana się mu nie należy/
                    wg naszego forum link post Jac_ek,
                    Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                    Komentarz

                    • edeks
                      Classic
                      • 2011
                      • 9

                      #11
                      Zamieszczone przez Tony065
                      w superbaśce ten sam model kiery już był be, bo przy kręceniu można było zachaczyć o sterowanie głośnością radia, żenada...
                      no ale to akurat prawda, niestety Nie wiem, o ile lepiej jest w pasku.

                      Komentarz

                      • O2_360
                        Classic
                        • 2011
                        • 20
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                        #12
                        Faktem jest na pewno to, że jest problem z poluzowaniem łańcucha i jego napinaczy.
                        Problem znany i istnieje tak długo jak pojawił się 1.4 TSI.
                        O2 -necessary for life ;-)

                        Komentarz

                        • Jaroslav92525
                          Rider
                          • 2009
                          • 358
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Mnie natomiast zastanawia inna rzecz: jak to jest z pompą cieczy chłodzącej - czy też jest napędzana przez łańcuch analogicznie jak w przypadku aut z paskami rozrządu ? Bo jeśli tak to oznacza to że trzeba będzie i tak ingerować w silnik (może rzadziej ale jednak) po jakichś 100 tysiącach km(żeby ją wymienić).. Nic nie jest wieczne...
                          Pozdrawiam,
                          Jaroslav92525

                          -----------------------
                          VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                          Komentarz

                          • slawek31113
                            Elegance
                            • 2007
                            • 824

                            #14
                            Zamieszczone przez paweł2
                            Psycho Dad napisał/a:
                            wszystko sie kiedyś zepsuje MPI i TDI też

                            Panie one milion zrobia :wink:
                            Te co już zrobiły może dadzą radę jeszcze jeden, ale te co jeszcze nie zrobiły, to tak jak TSI - już nie zrobią!!!!
                            OII 1,4 TSI CAXA blekmiedzik

                            Komentarz

                            • t271828
                              Elegance
                              • 2008
                              • 928

                              #15
                              Zamieszczone przez Jaroslav92525
                              Mnie natomiast zastanawia inna rzecz: jak to jest z pompą cieczy chłodzącej - czy też jest napędzana przez łańcuch analogicznie jak w przypadku aut z paskami rozrządu ? Bo jeśli tak to oznacza to że trzeba będzie i tak ingerować w silnik (może rzadziej ale jednak) po jakichś 100 tysiącach km(żeby ją wymienić).. Nic nie jest wieczne...
                              Paski wymienia sie co 100 tys. nie dlatego, ze tyle wytrzymuja tylko dlatego, ze ich ewentualna awaria jest bardzo kosztowna. Jesli nie ma potrzeby wymiany paska to pompie mozna dac spokoj i zazwyczaj wytrzyma o wiele dluzej.

                              Komentarz

                              • kowal 2002
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 5161

                                #16
                                Zamieszczone przez Jaroslav92525
                                Mnie natomiast zastanawia inna rzecz: jak to jest z pompą cieczy chłodzącej - czy też jest napędzana przez łańcuch analogicznie jak w przypadku aut z paskami rozrządu ?
                                I w 1,4TSI i w 1,8TSI pompa wody jest napędzana paskiem ( niezależnym od łańcucha rozrządu ).
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz

                                Pracuję...